První jarní výlety

21.03.2022 09:29

Na víkend 18.-20. března vyšlo krásné slunečné počasí, které vylákalo všechny naše družiny na výlet.

Cílem Fouňů se staly nedaleké Lobkovice, odkud je čekala cesta zpět podél Labe. Po vystoupení v Lobkovicích jsme zamířili na místní četnickou stanici, kde si mohli kluci prohlédnout staré četnické vybavení a vyzkoušet si, jak to bylo s používáním vojenského telefonu. Po svačině na stanici jsme vyrazili okolo Lobkovického zámku k Labi. Cestou kluci pozorovali proměnu zimní přírody na jarní režim. V Jiřicích jsme se zastavili na doplnění sil a u toho si kluci procvičili práci s buzolou a určování světových stran. Do klubovny to bylo už jenom kousek cesty, kde jsme si zahráli ještě různé hry. Byl to krásný prosluněný výlet podél Velké řeky.

Družina Koťat vyrazila na výlet směr Malá Skála. Z nádraží se rovnou vydaly do skal. Hned na začátku je čekal náročný kopec, na jeho konci ale bylo pořádné odpočívadlo, kde si uvařily polévku na vařiči a postavily skřítkům domečky. Po občerstvení holky prolezly všechny vyhlídky a skály v okolí. A poté se už chýlil čas návratu domů. Stavily se nakoupit nějaké suvenýry ve městě a na cestě domů si nadšeně vyprávěly, co dnes všechno zažily. I přes smůlu, která se tímto výletem táhla, si ho všechny opravdu užily a už se těší, až příště vyrazí zkoumat další vyhlídky.

V polovině března naše vlčata vyrazila na víkendovku do Kralup nad Vltavou. Celou víkendovkou je provázel Ferda mravenec, který jim poslal dopis s úkoly. Museli je plnit jako přípravu na závod vlčat a světlušek, který se měl konat za nedlouho. Večer si kluci dopis přečetli a ze šifry zjistili, že mají jít na nejbližší dva zámky v okolí, což byl zámek Nelahozeves a Veltrusy. Museli tedy společně nalézt na mapě trasu, kudy další den půjdou. Před spaním jsem jim přečetla kapitolu z Ferdy mravence, aby věděli, co je další den bude čekat. V sobotu jsme zahájili den snídaní, kterou pro nás připravili Jirka a Ondra s pomocí Páji. K snídani byly palačinky. Celá trasa výletu byla 15 km dlouhá a po celém dni jsme ho zakončili v kralupské cukrárně u Draka. K večeři jsme měli brambory s masem, a potom zamýšlecí kolečko. Před spaním si kluci přečetli další dvě kapitoly z knížky Freda mravenec. V neděli jsme ráno vstali, uklidili klubovnu a v devět jsme jeli vlakem domů. Na víkendovce nás bylo celkem osm, pět vlčat a tři vedoucí, ale i v tak malém počtu jsme si to moc užili.